A mérnök hallgatók ’Felsőfokú Műszaki Angol’ tantárgyának oktatási tapasztalatai az Óbudai Egyetem Bánki Donát Gépész -és Biztonságtechnikai Mérnöki Karán

  • Éva Kovács ÓE BDI
Kulcsszavak: kurzustervezés, szaknyelv, nyelvvizsga-felkészítés, műszaki angol, visszahatás

Absztrakt

Jelen cikk megírásával az a célom, hogy részletesen bemutassam a kurzustervezés, tananyagfejlesztés, tantárgy végrehajtás, hallgatói visszajelzés és értékelés folyamatát. Ez ahhoz szükséges, hogy javaslatokat fogalmazzak meg az angol nyelvet magas szinten bíró műszaki- és mérnökhallgatók számára a jövőben kidolgozandó angol nyelvű műszaki szaknyelvi képzés tervezéséhez a felsőoktatásban. A “Felsőfokú műszaki angol” nevet viselő tantárgy oktatása az Óbudai Egyetem Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Karán két egymást követő tanévben, 2015-ben és 2016-ban zajlott. A jövőbeli továbbfejlesztés, elméleti és gyakorlati kidolgozás érdekében lefektetem a Feladatorientált Felkészítés koncepciójának néhány meghatározó alappillérét, amelyet elsőként itt teszek meg.

Megjelent
2021-03-15
Rovat
Biztonságtudatosság