A telefonközpontok és a biztonságérzetünk összefüggései a COVID-19 járvány idején

Kulcsszavak: telefonközpont, biztonságtudatosság, humán erőforrás, COVID-19

Absztrakt

Fontosnak tartom, hogy rávilágítsak a kutatási területem létjogosultságára, és ezen cikk relevanciájára, illetve a biztonságtudományi területen belüli értékére. A kutatásom a call centereket, telefonközpontokat helyezi origóba. Az időben nem kell messzire menni, hogy láthatóvá váljon a telefonközpontok működtetése a biztonságunk egyik alapköve lett. A COVID 19-es világjárvány megjelenésével bizonyított a téma mivolta, hisz a pandémia által érintett országokban mi volt az első intézkedések egyike? - felállítottak országosan, vagy régiónként, megyénként telefonos központokat. Minden ország számára fontos volt a központok kialakítása, ezen csatornát használhatták a bejelentések eszközlésére, illetve a különböző hatóságokat is telefonközpontok segítségével navigálták, továbbá alkalmas az állampolgárok tájékozódására. A járvánnyal szembeni egyik védekezési lehetőség a távolságtartás és a találkozók kerülése, ezen védekezési lehetőség biztosítását nagyban segítette a módszeresen és feladatorientáltan létrehozott telefonközpontok működése.

Megjelent
2021-06-14
Rovat
Jog- és társadalombiztonság