Szakértői és nem szakértői perspektívák az MI készségekre, kompetenciákra és oktatásra gyakorolt hatásáról
Absztrakt
A mesterséges intelligencia (MI) és általában véve az Ipar 4.0 megjelenése változásokat hozott az emberek életében. Az egyik ilyen változás a jövő munkahelyeihez szükséges készségek és kompetenciák te-
rén figyelhető meg. Ezért fontos megérteni a szakértők és nem szakértők véleményét ezekről a változásokról, és arról, hogy az oktatási rendszer megfelelően kezeli-e őket. A tanulmány célja az volt, hogy öszszehasonlítsa a szakértői és nem szakértői észrevételeket, és hogy ezek megerősítik-e a témával kapcsolatos korábbi megállapításokat. Egy fókuszcsoportos kutatást végeztünk nem szakértőkkel és egy kérdőívet szakértőkkel. Az eredmények azt mutatták, hogy a szakértők és a nem szakértők nagyjából egyetértettek a meglévő megállapításokkal. A szakértők megemlítették azokat a készségeket és kompetenciákat, amelyek egyre fontosabbá váltak és elavultak, míg a nem szakértők az egyre fontosabb készségekre és kompetenciákra összpontosítottak. Ami az oktatást illeti, a szakértők inkább arra összpontosítottak, ahol hiányzik, míg a nem szakértők a mesterséges intelligencia oktatásban rejlő lehetőségeire koncentráltak.