A mesterséges intelligencia oktatásban való alkalmazásának biztonsági dimenziói interkulturális megközelítésben

Kulcsszavak: Biztonság, Biztonság Kultúra, Biztonságtudatosság, Kritikus Információs Infrastruktúra, Mesterséges Intelligencia, Oktatás, Digitalizáció

Absztrakt

Napjainkban az információbiztonság fontosságát egyre inkább hangsúlyozni kell az oktatásban. Az X, Y és Alfa generáció tagjai számára az infokommunikációs eszközök mindennapi használati tárgyakká váltak, ami elengedhetetlenné teszi, hogy az oktatási módszerek is ehhez igazodjanak és megújuljanak. Különösen fontos, hogy a diákok megtanulják a biztonságos adat- és eszközhasználatot, amelyhez szükséges iránymutatásokat az oktatási folyamatba kell integrálni. Tanulmányunk célja, hogy megvizsgáljuk, hogyan használják a fiatalok az oktatási intézményekben a digitalizáció nyújtotta lehetőségeket, különös tekintettel a mesterséges intelligencia alkalmazására és az ezzel kapcsolatos véleményekre és jövőképekre. Mindezt interkulturális szemüvegen keresztül értelmezzük, összehasonlítva a magyar és a török fiatalok interkulturális jellemzőit és a hozzáállásbeli eltéréseket a két országban végzett kérdőíves kutatás alapján.

Megjelent
2024-09-23
Rovat
Mesterséges intelligencia