Az önjáró járművek jogszabályzata fejlesztésének alapja

  • Ivona Ninkov Obudai Egyetem - doktorandusz
Kulcsszavak: Kína, társadalmi kredit rendszere, információbiztonság

Absztrakt

Az utóbbi időben jelentős számú autó részben önállóan működik, azaz egyes működéseket ember és részben automatikusan végez. A jövőben azonban várható, hogy az önjáró autók emberi beavatkozás nélkül teljesen önállóan navigálnak. Ez magas technológiai haladást igényel. Ugyanakkor be kell vezetni az önjáró személygépkocsikra vonatkozó törvényi szabályozást is. Ebben a cikkben megvizsgálom az önjáró tulajdonságok növekedése és a szükséges törvényi szabályozás összefüggését. Ezért törvényeket kell kidolgozni az önjáró autók szabályozási területén és alkalmazni a szellemi tulajdonra vonatkozó szabályozást. Az újabb járművek a nagyszámú érzékelő és hatékony számítógép miatt felvehetnek és rögzíthetnek több olyan adatot amely rámutat a vezetési módra és mikor és hol történik. Ezek az információk adatvédelmi aggályokat vethetnek fel, ha ezeket az információkat valaki ellopjak vagy nem megfelelően kezeli. Az adatok egy része közvetlenül megszakíthatják a kapcsolatot a környezettel és felbontsa a biztonságot. Ezért javítani kell az adatbiztonsági szabályozást. Mivel a balesetek aránya csökken, a biztosítási törvényt meg kell változtatni. Ezen túlmenően, ha baleset merül fel egy önjáró és egy konvencionális autóval, akkor szükségessé válik az új szabályozás, amely választ ad a bűnösre: az önálló vezetésű autó algoritmusának alkotója vagy szállítója, vagy a jármű emberi kezelője, vagy mindkettő. Mivel az autóban a sofőr nem szükséges, új szabályokat kell készíteni arról, hogy a sofőr végezhet e valami más munkát az utazás során.

Megjelent
2020-06-17
Rovat
Közlekedésbiztonság