Autóipari biztonságkritikus tömítőrendszer funkcióalapú tervezésének mérnöki módszertanai

Kulcsszavak: DRBFM, tömítésrendszer, gumisúrlódás, szivárgás, biztonságkritikus, mérnöki módszertanok

Absztrakt

DOI: https://doi.org/10.12700/btsz.2025.7.2.71

A tisztán elektromos hajtású járművek elterjedésével új kihívások jelennek meg a biztonságkritikus tömítőrendszerek tervezésében, mivel megnövekedett funkcionális terhelésük miatt megbízhatóságuk egyre fontosabbá válik. A cikk olyan mérnöki módszertanokat mutat be, amelyek a tömítések funkcionális és biztonsági megfelelőségének meghatározására, elemzésére és igazolására szolgálnak. Az alkalmazott eljárások - mint például az FMEA, a FAM, a DRBFM, a DfR vagy a 8D - egy ASIL D besorolású tömítőrendszer esettanulmányán keresztül kerülnek bemutatásra. Kiemelt figyelmet kap a funkcióalapú tervezés és a modellalapú mérnöki megközelítés.

Megjelent
2025-06-19
Rovat
Ipar- és üzembiztonság