A kibertámadások és hatásuk az online márkák imázsára
Absztrakt
A kibergazdaság fejlődése új fenyegetéseket jelent a márkák és azok közönségkapcsolatai számára, különösen az online szolgáltatások és az informatika szektorainak vállalkozásai számára. A kibertámadások új típusú PR-kihívásokat jelentenek a vállalatok számára, melyek negatívan befolyásolhatják a márka imázsát, a kínált termékekbe és szolgáltatásokba vetett bizalmat, és általános bizalmatlansághoz vezethetnek a kibergazdaság egész ágazatai iránt. Az online szolgáltatásokat és informatikával kapcsolatos szolgáltatásokat nyújtó márkák különösen kiszolgáltatottak a kiberfenyegetések marketingre gyakorolt következményeinek. Az online szolgáltatások a felhasználók személyes adatait és pénzügyi eszközeit használják, melyeket lehallgathatnak, kiszivárogtathatnak, ellophatnak, módosíthatnak, kicserélhetnek, és a felhasználó akarata vagy érdeke ellenére használhatnak fel. E tekintetben a márkáknak védelmi stratégiákat kell kidolgozniuk a kibertámadások ellen, valamint terveket készíteni a kibertámadások márkára gyakorolt negatív következményeinek kezelésére. Jelen tanulmány a márka imázsának kiberbiztonsággal kapcsolatos fenyegetéseire összpontosít, beleértve a kibertámadások lehetséges hatásait a márka iránti bizalom felhasználó általi megítélésére. Továbbá arra keresi a választ, hogy a vállalatok hogyan biztosíthatják ügyfeleiket, és hogyan reagálhatnak az őket ért kibertámadásokra.